opera

Förra veckan va vi iväg yill Sydney på onsdagen för att kolla på balett i operahuset. Jag är ju inte sådär jätte kulturell av mig men det var faktiskt bra!! Lite humor var det också, sen var det ju sjukt kul att kolla på vältränade killar i kroppsstrumpor hahaha. Det regnade iaf som tusan och det var väl ca 1 dm vatten på marken utanför operan så det var dyblöta skor kan jag lova.. I helgen har det inte hänt jätte mycket, har jobbat, dvs tillbringat större delen av helgen med barnen på beachen och i parken. Inte helt fel det heller! Söndagskvällen tillbringade jag med tyskorna och Sarah på shoal Bay contry club och tittade på fulla människor som sjöng karaoke, alltid lika roligt haha. Denna vecka vart jag visst ledig 4 dagar i rad för det är public holiday, anzac day. Detta infaller på onsdag och tror iaf att det handlar om andra världskriget eller något sånt. Här innebär det iaf att alla är lediga och går till närmsta pub och blir full innan lunch. Detta verkar vara en röd tråd för alla public holidays här haha. Jag och Sarah hade iallafall tänkt att checka läget på puben dagen till ära. Man spelar tydligen krona eller klave också och bettar pengar på det. Kan ju bli intressant!! Just nu sitter jag på biblioteket och väntar på att tyskorna ska bli klara på datorerna så vi kan gå och köpa hårfärg så vi kan färga håret ikväll. Blir blonda slingor igen så efter denna gång kommer jag nog vara tillbaka toll den hårfärg jag vill ha :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Saknar dig Ekan :D Hade varit så jävla najs med en kväll på krogen här i UMÄÄÄ! Hoppas du har det freakin' bäst!

2012-04-25 @ 21:00:36
URL: http://mbergstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0