Födelsedagen

Lördagskvällen tillbringades med Sarah, vi drack massor med vin hemma hos mig sedan gick vi ut till RSL där det var världens drag. Hade sjukt roligt med Sarah och hennes pojkvän och hela Nelson bay rugby som va ute och firade segern haha. Jag blev bjuden på en massa drinkar och vi firade min födelsedag efter 12-slaget. Igår, söndag, när det var min födelsedag på riktigt så blev det först jobb, vi bakade en svensk födelsedagstårta osv och hade en bra dag. Sedan när mina värdföräldrar var klara med sitt jobb så åkte vi till Newcastle där vi åt chokladdoppade jordgubbar sedan spelade vi bowling. Vi spelade även airhockey och körde sådana där bilspel när man racear not varandra, jag förlorade mot Alicia haha. Sedan gick vi till en restaurang och åt Sushi-train!! Ascoolt var det och det var faktiskt riktigt gott! Det är bra att ha en kock med sig som talar om för en vad man ska äta när man är på restaurang. Han fick mig till och med att äta Ål, det ni! Men det var helt okej, inte min favourit men ändå. Sedan åkte vi hemåt och jag och Alicia hade filmkväll, hon var helt förvånad över att jag inte hde sätt Clueless så hon köpte den åt mig i födelsedagspresent! Den var bra haha :) Hade en riktigt bra födelsedag tack vare värdfamiljen! Och tack alla som gratulerade mig via fb, sms och telefon, det värmer extra mycket när man är på andra sidan jorden!

Jag och Alicia

Sötungen!

Bildbomb 2

Här kommer lite mera bilder från resan! Eftersom internet i australien är som internet i Sverige år 1998 så tar det i runda slängar 90 år att ladda upp en bild så jag tar lite i taget haha.

Martin och jag i våra otroligt snygga snorkling-outfits!

Jag föröker lära mamma att surfa! Jämför min bränna mot mammas haha ;)

Familjen uppe på Tomaree head!

Jag och mamma i bushen!

Bildbomb del 1

Här kommer äntligen lite bilder från resan som jag gjorde med familjen när dom var här!

På beachen i Port Maquarie

Jag och mamma jämför brännor hihi

Surfers Paradise!

Lighthouse i Byron Bay!

Stora Barriärrevet!

Nu är jag och familjen uppe i Cairns och idag har vi varit ute vid stora barriärrevet hela dagen och snorklat och haft oss. Det var utan tvekan det roligaste och häftigaste jag har gjort hitills i mitt liv. Det var som att simma i ett megastort akvarium med akvariefiskar, bara att fiskarna var ca 10-100 gånger större än i ett akvarium. Vi såg till och med en liten haj och en havssköldpadda! Det var helt otroligt, bästa dagen!!! Ska skriva mer om hela våran resa när jag är tillbaka i Nelson bay.

Innan vi gíck på båten

Jag och lilla fisken Wolly som alltid ville vara med på kort

Pappa och Wollly

FAMILJEN PÅ BESÖK!!!!

I söndags morse åkte jag in till Sydney, mötte först upp Linn i Epping för lunch och det var mycket trevligt och god mat på en "fejk" italiensk restaurang. Sedan hoppade jag på tåget igen och åkte in till city och checkade in på ett hostel och sedan gick jag ner på stan en sväng. När klockan började närma sig 18 hoppade jag på tåget ut till flygplatsen för att möta upp min familj som skulle ha landat 18.15. Men det var försenat 1,5 timme så fick hänga lite på flygplatsen ett tag. Men tillslut så kom dom och det var hur härligt som helst att se dom igen efter så lång tid!!!! Sen käkade vi lite mat och begav oss mot deras hotell och hängde där och bara pratade tills det va dags för mig att vandra gatan ner till mitt hostel och sova. Dagen efter möttes vi upp kl 9 och gick och käkade en megastor frukost på ett ställe i centrala Sydney. Sedan vandrade vi ner till Darling harbour och bort till operahuset och harbour bridge. Vädret bjöd på strålande sol så det var härligt och martin som hade nojjat över att han inte skulle bli solbränd var nöjd haha! Sen var det tyvärr dags för mig att sätta mig på tåget och åka hemåt igen eftersom jag skulle jobba på kvällen.. Familjen ska nu tillbringa veckan i Sydney sen kommer dom ut hit på lördag eftermiddag sedan åker vi på söndag morgon!! En veckas semester ska bli grymt skönt och att bara få umgås med familjen!