Påskhelgen

Heeeej alla där hemma i Sverige!! Jag är inte så bra på att uppdatera här för jag har haft fullt upp. I påskhelgen fick jag fin besök av Anna från Canberra och det vart ösigt värre. Huset var fullt hela påskveckan, 11 pers, då vi hade Alicias syrra med familj på besök. En kväll ville föräldrarna gå ut och äta så då vare jag och 4 barn varav 3 av dom under 4 år.. Skrikigt kan man säga. Tur att Sharla är 8 år och kan hjälpa till lite :)  Sen kom Anna på långfredagen så då fick man ju ett par extra händer, och barnen älskade henne! Dom frågar fortfarande varje dag vart hon är haha. Att halva släkten va på besök innebar ju också att jag och Anna kunde gå ut när barnen somnade vilket var kl 9 för omväxlingsskull! Så då gick vi upp för den branta backen upp till Sarahs mansion där hon och Blair förfestade. Det vart en sjukt rolig kväll och sent för vi kom inte hem förän efter 4 på morgonen. Lördagen började vi efter 4 timmars sömn med att åka runt til alla stränder här omkring och kolla läget, sjukt mycket folk eftersom typ alla i NSW kommer hit över påsk. Sedan åkte vi på en Delfinkryssing och såg massor med delfiner!! Helt underbart! Jag hade ju tur och såg mina första delfiner från stranden på fredag förmiddag, vart helt exalterad så gick upp till restaurangen och berättade det för mina värdföräldrar och dom bara skrattade åt mig för bor man här så ser man tydligen delfiner jämt. Lördagkvällen gick vi också ut men vi va så himla trötta från kvällen innan så vi gick hem skapligt för på söndag morgon var det dags för 2 timmars surfinglektion!! Det var riktigt roligt och jag lyckades stå upp flera gånger!! Sharla va med också och hon va nog bäst av alla, en naturbegåvning. Hon fick en egen surfbräda i julklapp så vi ska nog dra ut med den och öva lite någon dag nu när det är påsklov för henne!

Annars då så kommer ju mor och far och bror om en månad :D Det ska bli himla roligt och jag får ledigt en vecka så det blir ju lite semester med :) Nästa vecka bär det av till Sydney med brudarna, vi ska shoppa och gå på balett på Operahuset, har aldrig sätt balett i hela mitt liv men ska bli grymt att gå på något i Operahuset bara! Har inte varit i Sydney sedan mina första dagar här så det ska bli kul att komm dit igen!

Nu precis innan jag skriver detta blogginlägg så har jag gjort en ansökan till högskolan för 3e året i rad. Får se om jag kommer in, annars stannar jag nog här i höst, eller jag vet inte.. Har ingen aning, det får bli som det blir :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

låter as najs! hälsa delfinerna från mig nästa gång :)

2012-04-13 @ 14:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0