Sandboarding

Natalie fyllde hela 19 år för 2 veckor sedan och i födelsedagspresent gav jag och Verena henne att vi skulle köra sandboardning. Ungefär 10 min från där jag bor i Nelson bay så ligger Birubi Point som är en jätte fin strand och sammanhängande med den ligger 35 km av sanddynor som sträcker sig hela vägen till Newcastle. När vi kom dit känndes det verkligen som man var mitt i öknen fast vid havet, helt sjukt fint! Vi fick åka fyrhjulsdriven buss ut till dynorna vilket i sig var ett äventyr haha, upp och ner genom öknen. Sedan blev vi tilldelade brädor och instruktörerna berättade hur man gjorde och sedan fick vi köra igång. Jag undrar seriöst om min hjärna har slutat fungera för jag kom klädd i jeans och tshirt. Skulle verkligen ha haft träningskläder på mig för det var sjukt jobbigt att springa upp för sanddynorna hela tiden. Och så fick man sand precis överallt så man fick vara noga med att inte öppna munnen när man åkte nerför haha. Men det var riktigt roligt!! Det gick fort som fan och kan liknas med att åka pulka nerför yxbacken där hemma hahaha! Vi prövade även att stå upp på brädan men det var lite svårt men lyckades iallafall stå upp hela vägen ner en gång. Detta ska jag definitivt göra med min familj när dom kommer hit :)




Verena och Natalie redo att börja åka!


Jag åker och fegbromsar med händerna första åket haha


Verena och jag

Natalie


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Är väl typ först NU jag förstår att du är DÄR och jag är så sjukt jävla avundsjuk pårej!!

2012-04-27 @ 16:55:17
Postat av: Anonym

hihi men du ska ju med ut på ditt livs resa snart :)

2012-04-28 @ 14:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0