Då var vi bilägare då!!

Jag åkte ju som sagt och mötte upp Anna i Sydney i söndags för att kolla på bilar. Vi härjade runt hela dagen och tillslut hittade vi en perfekt bil!!! Den är inte bara otroligt cool, den är bra också! Går på LPG som är typ gas tror jag och det är asbilligt och drar inte så mycket. Den går på bensin också och det är en "switch" så man måste byta imellan för man kan inte starta bilen om switchen står på LPG. Inuti är det bra förvaring och sänger går att fälla upp så det blir som en soffa och ett litet mini-vardagsrum när man inte sover, vilket är skönt. Den sista bilden är lite dålig, ska försöka ta bättre bilder på insidan när vi har fixat till det så som vi vill ha det. Vi ska byta lakan, kuddfodral, gardiner och fixa lådor till hyllorna osv. Det var ju inte så komplicerat att köpa en bil i australien alltså, bara att skriva på ett papper och lämna över cashen.. haha vi hade 3500 $ i fickan vilket är ca 30 000 sek.. scary! Det svåra var att registrera den på mitt namn, va tvungen att ha med mig luke som intygade att jag bodde hos dem och inte va något wierdo haha. Men nu är den iallafall våran och det känns grymt bra, det kommer vara ett fint hem för Anna i 4 månader på vår resa genom australien :)




Höger sida, en liten ödla :)



En till ödla där fram och sen lite beach på vänster sida


Inuti.. ännu inte klart!


Kommentarer
Postat av: agneta

Grym bil!

2012-06-23 @ 22:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0